دسته
دوستان
نرم افزار مکانیک
در تبیان
دنیای مطالب علمی
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 41877
تعداد نوشته ها : 44
تعداد نظرات : 1
Rss
طراح قالب

 مقطع و توسعه سطوح هندسی : پیشرفت د هر زمینه ای از مهندسی با آهنگ سریعی رو به افزایش است . مواد جدیدی که دارای خواص ویژگی های جدیدی می باشند و ابزراهای جدید و پیشرفته ، دستگاهای پیشرفته ، روشها و فرآیندهای جدید به طور مداوم در دسترس می باشند. هر پیشرفتی ، تغییرات چشمگیرو پیشرفت های زیادی را در طرح ( طراحی ) ممکن می سازد . در نتیجه این پیشرفت ها ، مهندس باید به منبع گسترده ای از اطلاعات و دانش دست بیابد و دارای توانایی فزاینده ای در زمینه تجسم کامل طرح ها یش باید و بتواند آنها را به طور دقیق در نقشه کشی های خودش ارائه دهد

ماشین نورد مداوم . هزینه تولید ورق فولاد را کاهش می  دهد . مشعل برش با گاز و قوس الکتریکی ، وسایلی هستند که برش  سریع شکل های دقیقی از ورقه های فلزی سبک و سنگین را با هزینه های بسیار کمتری از قبل ممکن می سازند. جوشکاری برقی و گازی ، اتصال سریع یک قسمت به قسمت دیگر را ممکن می سازند. اشیاء جوش داده جایگزین قطعات ریختگی می گردند. بسیاری از محصولات از پلاستیک ها قالب ریزی می شوند و چسب های پلاستیک برای اتصال واد به کار می روند . تمام این موارد نیازمند تکنولوژزی های جدید هستند و امکانات جدیدی را در طرح پیچیده فراهم می سازند .

این پیشرفت ها از مهندسی انتظار دارند که آگاهی کاملی از مواد زیر داشته باشند: روش های یافتن مقطع هتی بین قمت های مختلف یک ساختار و نیز روشهای تعیین دقیق توسعه ، یقین الگو برای قسمتهایی که از مواد ورقه نازک یا ضخیم ساخته می شوند. این روشها در این فصل و فصل های بعدی توضیح داده شده اند.


1389/4/24 16:34
X